Τετάρτη, 18 Δεκεμβρίου 2013

Kαμπάνια για την Κοινωνική Ένταξη των Ατόμων Αναπηρία: «Γιατί, ποιος είναι τέλειος; Ελάτε πιο κοντά!»

H καμπάνια «Γιατί, ποιος είναι τέλειος; Ελάτε πιο κοντά!», η οποία προβάλλει κούκλες βιτρίνας στα πρότυπα ατόμων με ειδικές ανάγκες, δημιουργήθηκε για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3 Δεκεμβρίου) από τον ελβετικό Oργανισμό για άτομα με αναπηρίες Pro Infirmis, προκειμένου να ταρακουνήσει για ακόμα μία φορά την Κοινωνία, να καταρρίψει την εικόνα του τέλειου, και συνεπώς να οδηγήσει στην αποδοχή του διαφορετικού. Nα θυμίσουμε ότι η προηγούμενη διαφήμιση/καμπάνια που είχε ετοιμάσει ο εν λόγω Οργανισμός και η οποία είχε σημειώσει πολύ μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο έδειχνε έναν άντρα να στέκεται στο κέντρο μίας πλατείας στην Ελβετία ντυμένο ως ένα γλυκύτατο αρκουδάκι. Οι περαστικοί στην αρχή ήταν διστακτικοί και ντροπαλοί, και δεν τον πλησίαζαν, αλλά μετά, ένας-ένας, όλοι άρχισαν να πηγαίνουν δίπλα του και να τον αγκαλιάζουν. Και λίγο πριν κλείσει το σποτάκι, ο άνδρας που ήταν ντυμένος αρκούδος, φαινόταν να βγάζει το κουστούμι του, αποκαλύπτοντας ότι ήταν ένα άτομο με ειδικές ανάγκες, και να διερωτάται: «Χρειάζεται να μεταμφιεζόμαστε για να έρθουμε πιο κοντά;». Τότε, μέσω αυτής της τόσο έξυπνης διαφήμισης, ο Οργανισμός είχε θελήσει να αναδείξει την προκατάληψη που υπάρχει προς τα άτομα με αναπηρία και ότι τελικά δεν έχουμε κανένα πρόβλημα απέναντί τους εάν κι εφόσον η διαφορετικότητά τους δεν φαίνεται. Συνεπώς, για ποιο λόγο κρατάμε αποστάσεις από εκείνους, αφού υπό διαφορετικές συνθήκες θα τους πλησιάζαμε; Γιατί δεν τολμάμε να ερχόμαστε πιο κοντά τους; Αξίζει να παρακολουθήσουμε και να προωθήσουμε όλοι το νέο σποτάκι, «γιατί, τελικά, ποιος είναι τέλειος;»! Πηγή: RareConnect Μετάφραση: Ελίνα Μιαούλη Επιμέλεια: Εθελοντική Ενημέρωση για τις Σπάνιες Παθήσεις